T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ZONGULDAK / EREĞLİ - Kdz. Ereğli Saniye Erdoğan Anaokulu

Etiket Sonuçları: ereğli

Ock

okulöncesi şenliğimiz coşkuyla  kutlandı.

Ock

Ock

Çınarlar Sınıfı öğretmenimiz;Filiz Deniz "Art for Chıldren " e Twınnnıg projesine başladığını,

Çocuk için sanat ne ifade ediyor! Ne ifade etmeli? ve bu açıdan sanata karşı özgün bakış açısı kazandırmak projenin temel hedefidir.Okul öncesi eğitim çağındaki (3-6) yaş çocukların yaratıcılığını,hayal gücünü, özgün ürünler tasarlama becerilerini geliştirmek ve sanata olan ilgisini artırmak amacı ile yapılmıştır.Çalışma sürecinde çocuklara dünyaya etki etmiş yerli ve yabancı sanatçıların hayatı ve eserleri tanıtılacaktır.İçerik olarak resim,müzik,heykel,mimari yapı,dans,sinema,tiyatro,edebiyat,fotoğraf alarınları ele alınacaktır.
It was made with the aim of improving the creativity, imagination, ability of designing original products and increasing the interest of children in pre-school education age (3-6) years old. The life and works of foreign and foreign artists will be introduced. Painting, music, sculpture, architectural structure, dance, cinema, theater, literature, photography fields will be discussed.

Haz

Okulumuz Özel Eğitim Sınıfı Öğretmenleri Ayşe KALO EFE ve Elif BOZACIOĞLU tarafından yürütülen "Hayvanları Tanıyorum Çevremi Seviyorum" eTwinning projemiz sona doğru yaklaşırken projemiz boyunca yapılan etkinlikler yaygınlaştırma çalışmaları kapsamında paylaşıldı.

Haz

May

Okulumuz Anasınıfı Öğretmeni Filiz DENİZ   tarafından yürütülen ''Bir Kahraman Bir Değer'' eTwinning projemiz sona yaklaşırken projemiz boyunca yapılan etkinlikler yaygınlaştırma çalışmaları kapsamında paylaşıldı.

 

 

Okulumuz Anasınıfı Öğretmeni Filiz DENİZ tarafından yürütülen ''Bir Kahraman Bir Değer'' eTwinning projemiz sona yaklaşırken projemiz boyunca yapılan etkinlikler yaygınlaştırma çalışmaları kapsamında paylaşıldı. Projemiz süresince Aralık ayı itibariyle birçok çalışma yapılmış olup çalışmarı aşağıda verilen linklerden takip etmek mümkündür. Bunun yanında projemizin Ortak ürün çalışması olan sesli hikaye kitabımıza da hem link ile hem de QR kod ile ulaşılabilmektedir.

Projemizin eTwinning linki: https://twinspace.etwinning.net/138535/home

Sesli Hikaye Kitabımız: https://www.storyjumper.com/book/showframe/102580496/BR-KAHRAMANnbspBR-DEER#page/1

 

 

Şbt

Avrupa kod haftasında  "Europe CodeWeek" etkinliğine katılılan okulumuz 5/C sınıfı öğrencilerimiz ve sınıf öğretmenimiz Filiz DENİZetkinliklerde başarılı olarak Mükemmellik Sertifikası almaya hak kazanmıştır.Öğrencilerimizi ve öğretmenimizi tebrik eder, emeklerinden dolayı teşekkür ederiz.

Ekm

 

Benim Kahramanlarım eTwinning projesinde ortaklarıyla codeweeke katılan Filiz DENİZ öğretmenimizin öğrencileriyle yaptığı kodlama çalışmaları.Ayın kahramanlarından olan Hazerfen Ahmet Çelebi ilgili kodlama çalışması.

Ekm

Benim Kahramanlarım eTwinning projesinde ortaklarıyla codeweeke katılan Filiz DENİZ öğretmenimizin öğrencileriyle yaptığı kodlama çalışmaları.Ayın kahramanlarından olan İbn-i SİNA ilgili kodlama çalışması.

Ekm


uluslararası ekookul programı








EKO OKULLAR PROGRAMI NEDİR?

Eko-Okullar Programı ilköğretim okullarında çevre bilinci, çevre yönetimi ve sürdürülebilir kalkınma eğitimi vermek için uygulanan bir programdır. Katılımcı yaklaşımıyla okullardaki öğrenciler hem çevresel konularda bilgi edinirler, hem de ailelerini, yerel yönetimleri ve sivil toplum kuruluşlarını (STK) çevresel konularda bilinçlendirmede etkin rol alırlar. Program, okullarda ISO 14001/EMAS üzerine kurulmuş bir çevre yönetim sisteminin uygulanmasını da sağlar.

Yerel düzeyde sürdürülebilir kalkınma sürecinin uygulanmasına yardımcı olmak üzere, öğrenciler okulun çevresel etkilerini azaltmak için uygulanan 7 adım'da etkin rol almak için yönlendirilirler. Dolayısıyla eko-okullar, sınıfta ders öğretmenin ötesine geçerek, toplumun diğer bölümlerinde de çevre duyarlılığının sağlanmasında rol almış olurlar.

Program, çevre için yapılan bütünsel bir okul faaliyetini kapsar ve uygulandığı okullardaki başarısı, okul müdürü başta olmak üzere okul idaresinin ve öğretmenlerinin ilgisine bağlıdır. Eko-Okullar programındaki en önemli ve bütünleştirici etken ise öğrenci katılımıdır. Komitenin yerel halkı ve yöneticileri bilinçlendirme çabaları ise öğrencilerde diyalog kurabilme becerilerini geliştirmeyi ve iyi bir yurttaşlık eğitimini sağlar.

 

HEM BİR PROGRAM HEM BİR ÖDÜL PLANI

Eko-Okullar Programı, okullara çevre eğitimi konusunda yol gösterici bir program sunmasının yanı sıra; program dahilinde yaptıkları çalışmalarda ve verdikleri çevre eğitimiyle üstün başarı sağlamış okullara Yeşil Bayrak ödülü vermesi nedeni ile aynı zamanda bir ödül planı olma özelliğini de taşır. Yeşil Bayrak, uluslararası düzeyde tanınan ve saygınlığı olan, çevreye duyarlı okulu simgeleyen bir eko-etikettir . Ödülün geçerlilik süresi 2 yıldır bu sebeple ödülün her iki yılda bir yenilenmesi gerekir Eko-Okullar uzun erimli bir programdır. Yeşil Bayrak ödül başvurusu ile ilgili bilgi ayrıca  verilmektedir.

 

PROGRAMIN FAYDALARI

Programın uygulanması, öğrencilere çevre konusunda olduğu kadar, yaşamları boyunca kullanacakları ve başarılarını etkileyecek alışkanlıklar kazandırır.

ÖĞRENCİLER;

Bir grup üyesidir ve yeni bir kimlik geliştirir, grup çalışmasına alışır katılımcı bir yapı oluşturur, sorunları tanıma, çözüm üretme ve tartışma becerisi geliştirir, inisiyatif kullanma, karar verme yeteneği gelişir, plan yapma, rapor yazma becerisi gelişir, tüketim alışkanlıkları değişir, savurganlık önlenir, doğal kaynakları koruma bilinci gelişir.

OKULA;

 Temizlik ve düzenini sürekli kılar, su ve elektrik tasarrufu öğrenci eliyle sağlanır, okul öğrencilerce sahiplenilir, okul, bulunduğu bölgenin merkezi durumundadır, yerel, ulusal, hatta uluslararası boyutta tanınır, isterse iletişim ağımız kanalıyla ulusal ve uluslararası düzeyde etkileşir.

 

PROGRAM GEREKLERİ

Programın bir okulda başarıyla uygulanabilmesi için aşağıdaki gereklerin yerine getirileceğinden emin olunması gerekir.

- Okul müdürünün ve idarecilerin desteği,

- Çocukların, her aşamadaki etkinliklere ve karar alma mekanizmalarına katılma isteği,

- Çalışanların aktif katılımı,

- Uzun erimli bir değişimi teşvik etmek üzere harekete geçme isteği.